3. United Internet Media

Seminar 3: United Internet Media

Datum: woensdag 5 maart 2014

Tijd: 12.30-13.00

Spreker: Karsten Gorissen

Tijdens deze seminar vertelde Karsten Gorissen over de do’s en dont’s om websites voor alle apparaten zichtbaar en leesbaar te maken.

Sinds 2006 is Karsten Gorissen verantwoordelijk voor reclame en technologie op alle 1 & 1 websites bij United Internet Media GmbH.

Er zijn steeds meer mensen die gebruik maken van meerdere apparaten om tot een bepaalde aankoop te komen. Toch zijn er nog steeds meer bedrijven die het nog niet goed doen. Ze maken de websites alleen bereikbaar en leesbaar voor computers.

Hieronder een overzicht die Karsten gaf over de do’s en dont’s.

  1. Het moet eenvoudig en duidelijk zijn. Dit betreft de lettertypes, teksten, kleuren en afbeeldingen
  2. Plaats een wenslijstje. Hier heeft de consument een overzicht met eventuele aankopen die hij/zij graag wilt hebben of waarover nog getwijfeld wordt
  3. Geen overdreven animaties. Dit maakt de website niet overzichtelijk
  4. Call-to-action, dit wordt gebruikt om potentiele kopers na het ontvangen van een reclameboodschap tot een specifieke handeling over te halen. Denk hierbij aan een button waarbij je contact kan opnemen of het bestellen van een product
  5. Geen grote bestanden plaatsen, hiermee wordt de website langzamer en je moet langer laden
  6. Bewegende beelden gebruiken. Dit blijft de consument het beste onthouden en aanspreken, de boodschap blijft het beste hangen op deze manier
  7. Gebruik van HTML 5 (flash sterft uit)
  8. Landingspagina’s moeten mobiel gemaakt worden

Bedrijven verliezen consumenten wanneer ze de informatie voor de consument niet bereikbaar of leesbaar maken, hierdoor kunnen ze de rest van de doelgroep ook niet meer bereiken.

Karsten vertelde dat de vraag steeds groter en complexer wordt vanuit de consument. Het is dus belangrijk om de juiste boodschap op de juiste omgeving, in het juiste format over te brengen. Dit kan men doen door de volledige inhoud, voor de juiste doelgroep, op het juiste moment en tijd over te brengen.

Deze seminar benadrukte nog maar eens dat alles tegenwoordig echt mobiel moet zijn, anders hoor je er gewoon niet meer bij en verlies je klanten. Ik merk zelf ook dat ik veel fijner werk met een mobiele website dan dat ik eerst de computer moet opstarten om een normale website te gebruiken. Een mobiele website is snel en werkt efficiënt.

Laat een reactie achter!